Motive pentru externalizarea serviciilor de logistică
  

1. Companiile se re-concentreaza asupra competentelor lor de baza.
Firmele vor sa scape de anumite activitati care nu sunt in centrul ariei lor de competenta.
Incredintand partea de logistica unui 3PL ele pot sa se elibereze de anumite constrangeri si se pot concentra asupra dezvoltarii de noi produse, productiei si vanzarilor.

 

2. Variabilitatea costurilor
Prestatorul factureaza activitatea sa la unitate de vanzare. Firma care externalizeaza logistica poate sa transforme costurile fixe (salariale, materiale, imobiliare, etc) in costuri variabile. Ceea ce este interesant in principal in aceste activitati este sezonalitatea puternica, unde cheltuielile inca exista chiar cand activitatea este slaba.

 

3. Reducerea imobilizarilor
Firmele se pot elibera de imobilizari legate de existenta depozitului/ depozitelor. Transferarea catre prestator permite eliberarea investitiilor din imobilizari si directionarea catre alte investitii mai profitabile legate de activitatile de baza ale firmei (cercetare, dezvoltare, echipamente de productie, etc).

 

4. Profita de experienta prestatorului de logistica
Foarte des prestatorul logistic aduce beneficii clientului sau (industrial sau distribuitor) prin experienta acumulata de la alti clienti din acelasi sector - diseminarea si implementarea de Best Practices.

 

5. Impartirea mijloacelor
Impartirea unei platforme logistice cu alte societati (in cazul platformelor multi-client) permite realizarea de economii la nivelul mijloacelor informatice si de infrastructura. Anumiti 3PL incurajeaza clientii la POOLING (impartirea aceluiasi mijloc de transport pentru optimizarea incarcarii).

 

6. Cistigul unui plus de flexiblitate
Introducerea unui prestator faciliteaza dezvoltarea si constituie adesea un atu in adaptarea rapida a unei organizatii la fluctuatiile pietei sau la evenimente neprevazute.

 

7. Ameliorarea performantelor
Incredintarea serviciilor logisticii unui prestator duce adesea la imbunatatirea performantelor in termeni de servicii sau de reactivitate. Anumite firme mentin cele doua modele de functionare (interne si externe) pentru cresterea motivatiei ambelor parti.

 

8. Castig in rapiditate
3PL sunt adesea dotate cu departamente administrative, juridice si tehnice (experienta + specialisti). Inca o data, recurgerea la acesti specialisti duce adesea la castigul in timp referitor la implementare sau dezvoltare de noi procese.

 

 

Actionati ACUM!

Primul pas este sa definiti nevoile logistice, sa le puneti pe hartie si sa purtati o discutie cu un specialist. Stati de vorba si cu directorul financiar pentru a estima costurile acestora, atat pentru varianta in care ar urma sa faceti singuri aceste activitati, cat si pentru externalizarea lor.

Atentie! Pentru a fi relevante, estimarile privind cheltuielile necesare se fac atat pe termen scurt cat si pe termen mediu. Decideti prin comparatie.

 

 

Pentru a solicita o cotaţie de preţ pentru serviciile noastre, contactaţi-ne pe e-mail: office@start-distribution.ro